1. Bagaimanakah Teori Konstruktivisme dapat membantu perkembangan
pembelajaran Seni dalam Pendidikan pada kanak-kanak?
2. Nyatakan DUA aspek penting pengurusan bilik darjah pendidikan seni yang
boleh mempertingkatkan tahap prestasi kanak-kanak.
3. Namakan EMPAT teknik menggambar.
Name FOUR techniques of drawing.
4. Senaraikan EMPAT unsur seni visual.
5. Jelaskan hasil kerja Edwin Gordon dalam kaedah pengajaran dan
pembelajaran muzik di sekolah.
6. Berikan pengertian kreativiti berdasarkan kepada teori pelbagai kecerdasan Howard Gardner (1978).
7. Berikan DUA bentuk rangsangan untuk gaya pembelajaran kanak-kanak yang
dapat membantu supaya kanak-kanak lebih berekspresif.
8. Senaraikan DUA tujuan penghubungkaitan dalam pengajaran dan
pembelajaran.
9. Nyatakan peluang-peluang yang diperolehi oleh murid-murid dengan
menggunakan pendekatan bertema.
10. Jelaskan secara ringkas DUA jenis integrasi.
dipetik dari 1. Bagaimanakah Teori Konstruktivisme dapat membantu perkembangan
pembelajaran Seni dalam Pendidikan pada kanak-kanak?
How does Constructivism theory help develop the learning of art education among children.
(4)
2. Nyatakan DUA aspek penting pengurusan bilik darjah pendidikan seni yang
boleh mempertingkatkan tahap prestasi kanak-kanak.
State TWO important aspects in managing art classrooms which can improve the performance of children.
(4)
3. Namakan EMPAT teknik menggambar.
Name FOUR techniques of drawing.
(4)
4. Senaraikan EMPAT unsur seni visual.
List FOUR elements of the visual arts.
(4)
1…
HBEF1403/MAY07/SMP/F-NE
5. Jelaskan hasil kerja Edwin Gordon dalam kaedah pengajaran dan
pembelajaran muzik di sekolah.
Explain the works of Edwin Gordon in the teaching and learning of music in the primary school.
(4)
6. Berikan pengertian kreativiti berdasarkan kepada teori pelbagai kecerdasan
Howard Gardner (1978).
Give the defination of creativity according to Howard Garder’s (1978) theory of multiple intelligences.
(4)
7. Berikan DUA bentuk rangsangan untuk gaya pembelajaran kanak-kanak yang
dapat membantu supaya kanak-kanak lebih berekspresif.
8. Senaraikan DUA tujuan penghubungkaitan dalam pengajaran dan
pembelajaran.
9. Nyatakan peluang-peluang yang diperolehi oleh murid-murid dengan
menggunakan pendekatan bertema.
10. Jelaskan secara ringkas DUA jenis integrasi.
(dipetik HBEF1403/MAY07)
No comments:
Post a Comment